Еразмус+
2024/2025.
23. новембар 2024.
Гле, ево нас на крају приче?! Последњег дана нашег боравка у Лајпцигу пракса је протекла уобичајеним током, али нас је особље домова пријатно изнедадило поклонима у знак захвалности за наш труд и рад, и врло су нас обрадовали. Поздравили смо се са свим особљем и тешка срца напустили домове. Ипак, две недеље рада у новој средини биле су изазов за нас и значила нам је свака подршка.
ПРАТИТЕ СВАКОДНЕВНО НАШ БЛОГ
09. новембар 2024.
Након кратког разгледања кампа, пошли смо С-баном ка центру Лајпцига где смо започели шетачку туру уз локалног водича.
Иако смо били уморни, водич је ову туру ипак успео да учини занимљивом и да нас заинтересује.
Обишли смо Цркву Светог Томаса, Цркву Светог Николаја, видели смо споменике Јохана Себастијана Баха као и Феликса Меноелшона Бартолдија, као и ресторан који је познат по легенди о настанку чувеног Гетеовог Фауста.
Након обиласка, пробали смо немачку уличну храну и запутили се назад у камп где смо вече провели у ученичком клубу упознајући се са осталим ученицима.
Медицинска школа на стручној пракси у Лајпцигу
После успешно реализованог Еразмус+ пројекта Геријатрија, Медицинска школа у Зајечару школске 2024/2025. године почиње са реализацијом активности у оквиру Еразмус+ акредитације, од којих је прва мобилност ученика и наставника која ће бити реализована у Лајпцигу у периоду од 9. до 23. новембра 2024. године. У питању је краткотрајна мобилност у области стручног образовања.
У пратњи наставника Светлане Станојевић, Александре Јовановић и Дејана Јеленковића, ученици трећег и четвртог разреда школе образовног профила медицинска сестра-техничар имаће прилике да, током две недеље боравка у Немачкој, обављају стручну праксу у домовима старих у Лајпцигу и Шкојдицу. Том приликом наставници пратиоци и ученици-учесници мобилности упознаће се са здравственим системом, организацијом рада на геријатрији, сестринским процедурама у нези старијих особа и здравствено-васпитним радом са старим особама у геријатријским установама у Немачкој, чиме ће усвојити европске медицинске процедуре. Током мобилности ученици и наставници упознаће и географске, културно-историјске знаменитости Немачке.
Овим ће школа постићи циљеве акредитације, а то су:
Побољшање стручних компетенција ученика образовног профила медицинска сестра-техничар;
Унапређивање стручних компетенција наставника који изводе вежбе у оквиру наставног предмета Здравствена нега;
Стицање нових компетенција у оквиру здравствене неге старих;
Усавршавање језичких компетенција ученика и наставника за рад у међународном окружењу;
Унапређивање интеркултуралности и толеранције код ученика у европском окружењу.
Медицинска школа ће Eразмус+ акредитацију реализовати од 2024. до 2027. године. Одобренa је за финансирање у оквиру Еразмус+ програма Европске уније као компонента КА121 – ВЕТ Пројекти мобилности у области стручног образовања и обука. Проистекла је из потреба школе као што су: унапређивање наставног процеса, компетенција наставника и ученика, подршка ученицима, успостављање и развијање сарадње са другим институцијама у земљи и Европској унији које се баве образовањем и обуком стручног кадра у области здравства.
28. октобар 2024.
РАДИОНИЦЕ СА ПРОФЕСОРКОМ ГЕОГРАФИЈЕ
Географска презентација Савезне Републике Немачке одржана је данас за време петог часа у учионици број 14.
Ивана Јеремић, наставница географије
14. октобар 2024.
РАДИОНИЦЕ СА ПСИХОЛОГОМ И ПЕДАГОГОМ
У оквиру припреме ученика за учешће у Еразмус+ пројекту, стручни сарадници школе су, у понедељак, 14.10.2024. године, реализовали радионицу са ученицима који су прошли селекцију и нашли се међу одабранима. На радионици смо се бавили темом очекивања која ученици имају, али и препрекама и ограничењима која стоје на путу њиховог остварења. Ученици су имали прилику да и сами понуде теме које су им блиске, а сматрају да би им могле представљати изазов током овог путовања, са идејом да се, уколико се за тим укаже потреба, оне обраде на још некој од радионица.
Јелена Јовановић, психолог
Позив за избор ученика и наставника учесника мобилности у Немачкој
Објављен је позив за избор ученика и наставника-пратиоца који ће учествовати у реализацији стручне праксе у Немачкој. У оквиру ове мобилности 12 ученика и два наставника ће провести 14 дана на стручној пракси у Дому старих.
Пријављивање кандидата траје од 16 до 20.09.2024.
Основне информације о пројекту, роковима, начину пријаве и начину избора кандидата можете преузети преко линкова испод.
КОНКУРС ЗА НАСТАВНИКЕ ПРАТИОЦЕ
Eразмус+ акредитација биће реализованa од 2024. године до 2027. године. Одобренa је за финансирање у оквиру Еразмус+ програма Европске уније као компонента КА121 – ВЕТ Пројекти мобилности у области стручног образовања и обука. Проистекла је из потреба школе као што су: унапређивање наставног процеса, компетенција наставника и ученика, подршке ученицима, успостављање и развијање сарадње са другим институцијама у земљи и Европској унији које се баве образовањем и обуком стручног кадра у области здравства.
Циљеви Eразмус+ акредитације су:
Побољшање стручних компетенција ученика образовног профила медицинска сестра-техничар;
Унапређивање стручних компетенција наставника који изводе вежбе у оквиру наставног предмета Здравствена нега;
Стицање нових компетенција у оквиру здравствене неге старих;
Усавршавање језичких компетенција ученика и наставника за рад у међународном окружењу;
Унапређивање интеркултуралности и толеранције код ученика у европском окружењу.
У току ове школске године планирано је учешће дванаесторо ученика 3. и 4. разреда образовног профила медицинска - сестра техничар, једног наставника здравствене неге и наставника општеобразовних или уже стручних предмета који ће боравити 14 дана у Немачкој где ће обављати праксу у геријатријској установи по унапред утврђеном плану. Ове школске године је такође планиран и job shadowing три наставника здравствене неге у Хрватској који ће са својим колегама пратити теоријску наставу и стручну праксу у наставним базама у трајању од 5 дана.
Ученици и наставници који ће учествовати биће изабрани по унапред утврђеним критеријумима, на основу јавног конкурса који ће бити објављен на званичном сајту школе, ФБ страници, огласној табли ученика и наставника у току друге недеље септембра. За ученике 3. и 4. разреда одлучили смо се из неколико разлога: они почињу са вежбама у болници на свим одељењима и укључују се у рад са пацијентима, стекли су већ одређено искуство у спровођењу неге током прве две године школовања и могу се укључити у процес рада (неће бити посматрачи), активнији су у ваншколским активностима, након мобилности остаће наши ученици још целу годину и своје искуство поделиће и са наредном генерацијом која буде уписала школу, и такође своје искуство ће моћи да примене на новим пословима.
Пре мобилности биће организоване језичке, географске, историјске, ИКТ припреме за одлазак на мобилност у виду радионица које ће трајати четири недеље.
Приликом обављања праксе, наставници пратиоци и ученици-учесници мобилности ће се упознати са здравственим системом, организацијом рада на геријатрији, сестринским процедурама у нези старијих особа које се спроводе у геријатријској установи и здравствено васпитним радом са старим особама. Наставници пратиоци ће током боравка пружати психолошку и едукативну подршку ученицима, заједно са ментором партнерске организације подстицаће ученике на усвајање знања, одржаваће комуникацију са школом и родитељима и усвојиће европске медицинске процедуре и методе подучавања. Током мобилности ученици ће бити у могућности да упознају географске и културно историјске знаменитости европске земље у којој бораве.
Након завршетка мобилности ученици и наставници школе ће се састати и разменити искуства која су понели из земаља у којима су боравили и извршиће упоредну анализу здравственог система и геријатрије земаља Европске уније и наше земље. Планирана је и дисеминација искустава, знања и вештина стечених током мобилности на различитим нивоима. Ширењем искустава и резултата на наставнике школе очекујемо да ће постати мотивисанији и заинтересованији за планирање нових пројеката, а на ученике да ће они бити охрабрени да се у што већем броју укључе у будуће пројекте.
Реализација акредитације и ширење њених резултата ће школу учинити конкурентнијом и препознатљивијом у региону, што је један од циљева Европског развојног плана.